Support voor klanten back up

Vragen?

Heeft u vragen over onderstaande uitleg of formulieren? Neem dan even contact op met uw accountmanager!

Aanleverinstructies bestanden (zonder opmaak)

De aanleverinstructies komen binnenkort op deze pagina.

  • Controleer voor elk aangeleverd bestand of deze voldoet aan de eisen volgens de checklist. Wilt u dat wij iets voor u opmaken? Geef dit dan tijdig aan, dit kost altijd een aantal werkdagen. Neem dan even contact met ons op!
  • Lever de bestanden aan met de volgende bestandsnotatie:
    • VoornaamAchternaam_thesis_V0.pdf
    • VoornaamAchternaam_cover_V0.pdf
    • VoornaamAchternaam_propositions_V0.pdf
  • Als u wijzigingen aanbrengt in uw bestanden, pas dan steeds het versienummer van het bestand aan, zodat steeds duidelijk is wat de meest recente versie van het bestand is en of er aanpassingen aan het bestand zijn gemaakt.
  • Vul het orderformulier in zodra de bestanden definitief zijn en gereed voor de proef.

Is de pagina volgorde van het “voorwerk” correct doorgevoerd? In de meeste gevallen is dit als volgt:
I. (Franse) Titelpagina
II. Colofonpagina
III. Promotiepagina
IV. Promotiecomissie

Heeft u een PDF bestand gemaakt van het binnenwerk?
Beginnen alle hoofdstukken op een rechterpagina?
Staan de paginanummers gecentreerd of aan de buitenzijden? (op een linke pagina links en op een rechter pagina rechts).
Staan de headers aan de buitenzijden? (op een linker pagina links en op een rechter pagina rechts).
Zijn de witmarges minimaal 15mm?
Zijn alle figuren van voldoende kwaliteit? (zoom in naar 400% in de PDF: wanneer de kwaliteit van de afbeelding niet mooi is, gaat deze niet mooi zijn in de druk).
Is er 3 mm bleed nodig en toegevoegd? (alleen nodig wanneer iets van de pagina afloopt, zie hoofdstuk 4 in onze handleiding).
Heeft het bestand het goede formaat? (Standaard 17×24 cm)
Is de zwarte tekst 100% zwart? (soms wordt een tekst opgebouwd uit vier kleuren van CMYK).
Staat ProefschriftMaken || www.proefschriftmaken.nl vermeld in de colofon?
Zijn er geroteerde pagina’s in de PDF?
Zijn alle fonts ingesloten? (zie de instellingen van PDF, fonts)
Zijn er snijtekens toegevoegd (dit is alleen nodig bij bleed)

Heeft u een PDF bestand gemaakt van de stellingen?
Kloppen de afmetingen van de stellingen? (standaard A5) Wanneer het u niet lukt het bestand te schalen kunnen wij het bestand voor u schalen of snijden naar 14,8 cm x 21 cm.
Is de tekst 100% zwart? (soms wordt een tekst opgebouwd uit 4 kleuren van CMYK).
Zijn er snijtekens toegevoegd wanneer het document niet het afgewerkt formaat heeft?

Heeft u een PDF bestand gemaakt van de uitnodiging?
Is de kwaliteit van de uitnodiging voldoende? (zoom in naar 400% in de PDF: wanneer de kwaliteit van de afbeelding niet mooi is, gaat deze niet mooi zijn in de druk).
Is er 3 mm bleed toegevoegd aan alle zijdes van de uitnodiging?
Kloppen de afmetingen van de uitnodiging? (standaard 7x23cm)
Zijn de snijtekens toegevoegd?

Heeft u uw bestanden gemaakt in Adobe Indesign en de puntjes op de i lukken niet. Dan kunt u deze naar ons toe sturen. Dat kan alleen als u er een pakket van maakt. Dit kan via Bestand -> Pakket. Als u het op deze wijze doet worden alle gebruikte afbeeldingen en lettertypen automatisch ingepakt. Dan kunnen wij het bestand verder voor u bewerken. Dit pakket kunt u dan als .rar of .zip bestand naar ons toesturen (ingepakt bestand).
Maakt u de cover op in Adobe Photoshop? Zorg dan dat de afloop wordt toegevoegd. Daarnaast moet u de lagen behouden met het maken van de PDF. Via deze weg blijven de fonts goed ingesloten en dit voorkomt een aangepaste font bij de druk.

Wanneer het u niet lukt om….

de paginanummers goed te plaatsen kunnen wij dit voor u aanpassen. U dient er voor te zorgen dat u een PDF stuurt zonder paginanummers met uw wensen voor de paginanummers qua lay-out, (elementenpakket).
de kop- en voetteksten goed te plaatsen kunnen wij dit voor u aanpassen. U dient er voor te zorgen dat u een PDF stuurt zonder kop-voetteksten met uw wensen voor de kop-voettekst qua lay-out, (elementenpakket).
het bestand naar het juiste formaat aan te passen kunnen wij het bestand voor u schalen of snijden naar 17×24 cm. Vanaf een A4 formaat kunnen wij dan het gehele bestand verkleinen naar 81%. Het aantal pagina’s blijft dan gelijk, het wordt alleen wat kleiner. Zorg er wel voor dat in het A4 bestand de lettergrootte minimaal 12 punten is.
de tekst in het bestand om te zetten naar 100% zwart kunnen wij de tekst in de PDF omzetten naar 100% zwart.
lukt de pagina’s te roteren kunnen wij de geroteerde pagina’s in de PDF omzetten naar staande pagina’s voor u.
snijtekens toe te voegen kunnen wij de snijtekens voor u toevoegen in het bestand.

Heeft u veel onderdelen die niet lukken, vraag ons dan naar onze opmaakpaketten voor uw binnenwerk of uw omslag:

Opmaak binnenwerk standaard (volgens stramien)
Opmaak binnenwerk creatief (eigen wensen)
Opmaak basis elementen (deelopmaak)

Omslag opmaak standaard
Omslag ontwerp creatief

Uw accountmanager kan u daar alles over vertellen. Heeft u verder nog vragen neem dan gerust contact op.

Aanleverinstructies cover design

De aanleverinstructies komen binnenkort op deze pagina.

Prijs € 70,- excl. 9% BTW

Graag ontvangen wij uw wensen en beeldmateriaal voor uw omslag, zodat wij een concept kunnen maken en dat in overleg met u verder uitwerken. Denk hierbij aan kleurgebruik, lettertypen, positie, afbeelding etc. Ook kunt u een simpel voorbeeld maken in PowerPoint of een ander programma dan maken wij het na. Bij het namaken dienen wij het beeldmateriaal los aangeleverd te krijgen zodat wij dit kunnen verwerken in de opmaak. Let op bij deze optie maakt u zelf een voorbeeld die wij correct namaken en eventueel verrijken waar wij kunnen.

Passend beeldmateriaal kunt u vinden op

www.istockphoto.com
www.vanbeekimages.com
www.shutterstock.com

Mocht u op een van deze websites een passende afbeelding vinden kunt u het fotonummer of link naar ons mailen en schaffen wij het correcte formaat voor u aan. De extra kosten hiervoor zijn € 35,- exclusief 9% BTW, deze vindt u terug op de orderbevestiging en de factuur.

U kunt uw wensen en beeldmateriaal mailen naar info@proefschriftmaken.nl sturen, dan wordt het zo spoedig mogelijk door één van onze ontwerpers opgepakt!

Samenvatting:

Wensen worden door u aangeleverd in tekst of voorbeeld
Beeldmateriaal wordt bijgeleverd of fotonummer van stocksite
Tekst van de voorkant, rug en achterkant in Word aanleveren
Wij voegen dit samen tot een grafisch en druktechnisch correcte omslag

Mocht u geen ideeën of beeldmateriaal hebben kunnen wij ook een omslag voor u ontwerpen, u kunt dan kiezen voor het Omslag Ontwerp Creatief Pakket van € 220,- excl. 9% BTW

Let op: Na akkoord op een concept word dit door onze ontwerper in overleg met u verder uitgewerkt. Mocht u hierna toch een ander idee hebben, en een nieuw concept en uitwerking willen, berekenen wij u hiervoor opnieuw € 50,- excl. 9% BTW.

Price € 220,- excl. 9% BTW

Samen met u gaan we een creatief ontwerp voor uw omslag maken. Om in de juiste richting te denken hebben wij een samenvatting of idee nodig. Denk hierbij ook aan kleurgebruik en eventueel een afbeelding.

U kan zelf twee van de ontwerpers kiezen aan de hand van de style-sheets op deze PDF (20 MB duurt even met laden). U kunt de ontwerper gezamenlijk met uw samenvatting, wensen en/of ideeën voor het creëren van beeldmateriaal mailen naar studio@proefschriftmaken.nl. Het contact met betrekking tot het ontwerp van het omslag verloopt rechtstreeks met de ontwerper.

Samenvatting:

  • Samenvatting en wensen met betrekking tot kleur en keuze van twee ontwerpers aanleveren per email1
  • Tekst van de voorkant, rug en achterkant in Word aanleveren
  • Door de ontwerper wordt een concept gemaakt welke in overleg met u wordt uitgewerkt. 1 In verband met de beschikbaarheid van onze vormgevers met lopende opdrachten, bekijken wij door welke van de twee vormgevers u geholpen wordt.

Optioneel

Er zijn verschillende manieren om aan passend beeldmateriaal te komen denk hierbij aan.

  • www.istockphoto.com
  • www.vanbeekimages.com
  • www.shutterstock.com

Mocht u op een van deze websites een passende afbeelding vinden kunt u het fotonummer en/of de link naar ons mailen en schaffen wij het correcte formaat voor u aan. De extra kosten hiervoor zijn € 35,- exclusief 9% BTW, deze vindt u terug op de orderbevestiging en de factuur.

Let op: Na akkoord op een concept word dit door onze ontwerper in overleg met u verder uitgewerkt. Mocht u hierna toch een ander idee hebben, en een nieuw concept en uitwerking willen, berekenen wij u hiervoor opnieuw € 50,- excl. 9% BTW.

Aanleverinstructies opmaak binnenwerk

De aanleverinstructies komen binnenkort op deze pagina.

Voor € 75,- voegen wij één van de onderstaande elementen toe aan uw PDF. Kiest u twee onderdelen dan wordt de prijs € 150,- Bij drie onderdelen krijgt u een aangepaste prijs van € 175,-

Bladwijzers (tabjes)
Kop- en voettekst
Titelpagina’s van de hoofdstukken

De stijl hiervan kunt u kiezen uit een van onze stramienen1 of zelf aanleveren dan maken we deze na.

Het is de bedoeling dat het PDF document van het gehele proefschrift compleet word aangeleverd.

Mocht u na de proef nog wijzigingen hebben, geef dan aan bij het toesturen van de nieuwe PDF, dat de elementen opnieuw toegevoegd moeten worden.

Price € 220,- excl. 9% BTW

Samen met u gaan we een creatief ontwerp voor uw omslag maken. Om in de juiste richting te denken hebben wij een samenvatting of idee nodig. Denk hierbij ook aan kleurgebruik en eventueel een afbeelding.

U kan zelf twee van de ontwerpers kiezen aan de hand van de style-sheets op deze PDF (20 MB duurt even met laden). U kunt de ontwerper gezamenlijk met uw samenvatting, wensen en/of ideeën voor het creëren van beeldmateriaal mailen naar studio@proefschriftmaken.nl. Het contact met betrekking tot het ontwerp van het omslag verloopt rechtstreeks met de ontwerper.

Samenvatting:

  • Samenvatting en wensen met betrekking tot kleur en keuze van twee ontwerpers aanleveren per email1
  • Tekst van de voorkant, rug en achterkant in Word aanleveren
  • Door de ontwerper wordt een concept gemaakt welke in overleg met u wordt uitgewerkt. 1 In verband met de beschikbaarheid van onze vormgevers met lopende opdrachten, bekijken wij door welke van de twee vormgevers u geholpen wordt.

Optioneel

Er zijn verschillende manieren om aan passend beeldmateriaal te komen denk hierbij aan.

  • www.istockphoto.com
  • www.vanbeekimages.com
  • www.shutterstock.com

Mocht u op een van deze websites een passende afbeelding vinden kunt u het fotonummer en/of de link naar ons mailen en schaffen wij het correcte formaat voor u aan. De extra kosten hiervoor zijn € 35,- exclusief 9% BTW, deze vindt u terug op de orderbevestiging en de factuur.

Let op: Na akkoord op een concept word dit door onze ontwerper in overleg met u verder uitgewerkt. Mocht u hierna toch een ander idee hebben, en een nieuw concept en uitwerking willen, berekenen wij u hiervoor opnieuw € 50,- excl. 9% BTW.

Prijs: € 650,-

Wij kunnen ook het volledige binnenwerk van uw proefschrift naar wens voor u opmaken. Alles is mogelijk, elk idee of voorbeeld wat u zelf aandraagt kunnen wij verwerken in uw lay-out.

De volgende onderdelen maken wij op:

Lettertype, -grootte en regelafstand
Opmaak kopjes
Titelpagina’s van de hoofdstukken
Kop- en voettekst
Bladwijzers (tabs)
Inhoudsopgave
Tabellen
Figuren positioneren
Maximaal 250 pagina’s en 80 figuren en/of tabellen.
Bij voorkeur ontvangen wij de bestanden op de volgende manier:

1. Eén Word document met alle tekst, onderschriften figuren en tabellen

2. Een pdf-bestand van het bovengenoemde bestand

3. Een map met alle figuren

3a. Een map met supplementaire figuren (indien aanwezig)

4. LET OP: stuur definitieve bestanden die goed gecheckt zijn!

Toelichting voorgaande 4 stappen:

1. Eén Word document met alle tekst, onderschriften figuren en tabellen. De tabellen en onderschriften figuren mogen op de positie staan waar u deze ongeveer wil hebben of achteraan het hoofdstuk (in principe net zoals u naar de commissie heeft gestuurd). De tekst dient een structuur te hebben. Het moet dus duidelijk zijn wat hoofd- en subkoppen zijn.

2. Graag ontvangen wij van hetzelfde bestand een PDF volgens specificaties. Zie hoofdstuk 5 van onze handleiding. Alle figuren, afbeeldingen en tabellen kunt u in de tekst laten staan. Lever deze daarnaast nog los aan.

3. Om de kwaliteit van de figuren te waarborgen is het belangrijk om vanuit het bronbestand een pdf volgens specificaties te maken (zie hoofdstuk 5 van onze handleiding). Mocht het bronbestand niet meer beschikbaar zijn kunt u ook .ai, .eps, .tiff, .jpeg aanleveren. Belangrijk is dat de resolutie minimaal 300 dpi op ware grootte is. Dit wordt door ons gecontroleerd wanneer u aanlevert en u wordt erop gewezen als er files zijn die hier niet aan voldoen. U kunt dan beslissen om hier wat aan te doen of dit zo te laten. Het resultaat ziet u natuurlijk altijd nog terug in het proefboek. De benaming van de figuren dient als volgt te zijn: H1.1, H1.2, H1.3, H2.1, H2.2 etc.

3a. Voor supplementair materiaal gaan wij uit van de positie zoals u deze in uw Word document heeft gegeven. Bij de benaming voor supplementaire figuren “sup” toevoegen. Dus: sup H3.1, sup H3.2 etc.

4. Het is van groot belang dat de bestanden definitief en goed gecontroleerd zijn. Als wij eenmaal met de bestanden aan de slag gaan, is het niet meer mogelijk om een nieuw bestand aan te leveren en moeten wij alles wat in de tekst aangepast dient te worden corrigeren. Het pakket is inclusief één uur corrigeren (dit is inclusief auteurscorrectie) en wanneer de bestanden definitief zijn zal u hier altijd voldoende aan hebben. Mochten wij veel langer bezig zijn dan een uur wordt er achteraf € 55,- per uur in rekening gebracht worden.